Om i Morgen – Lea Paulsen

Hei igjen bloggen!
Jeg og Sofie er nå godt i gang med planleggingen av «Bedriftskveld- Fornybar energi og teknologi på Vestlandet». Arrangementet skal finne sted i Grieghallen, der har vi fått leid lokalet Klokkeklang den 7. februar 2024. Vi starter kvelden kl. 17 med mingling, etterfulgt av ulike bedriftspresentasjoner og lett matservering. Meld deg gjerne på, du finner lenke inne på Facebookarrangementet!
Denne bediftskvelden er vårt hovedansvar i løpet av vår praksisperiode i Om i Morgen. Vi har jobbet en del med dette allerede, og er så heldige å få sponset sushiruller fra Lerøy, og har planer om å kontakte noen flere bedrifter angående servering. Akkurat nå er vi midt i booking av bedrifter som skal holde foredrag og stå på stand. Disse er ikke annonsert, men vil være bedrifter som er svært relevant for temaet i år som er «Fornybar energi og teknologi på Vestlandet». Målet er at de skal bringe både etablerte og nyansatte fra sine selskaper. Dette vil gi studentene en spennende mulighet til å se hvilken kompetanse og hvilke arbeidsoppgaver som venter når studiet er ferdig, eller eventuelt i en relevant sommerjobb eller internship. Jeg tror at denne kvelden med ulike bedrifter og studenter vil være inspirerende og motiverende for hvordan vi kan bidra til det grønne skiftet sammen. Denne fysiske møteplassen mellom student og næringsliv vil bidra til kunnskapsdeling, og mulig diskusjon mellom sammenfallende interesser.
Jobben til nå har vært i tett samarbeid med Ingvild, sjef for bedriftskveld i Om i Morgen- stiftelsen. Vi har lært masse fra henne, og hvordan de løste ulike utfordringer de støtet på i fjor når de arrangerte sin bedriftskveld. Vi har også jobbet tett med Frida som lager visuell profil, og hatt flere møter der for å finne den perfekte forsiden for arrangementet. På den økonomiske siden har vi søkt om midler fra klimafondet og får snart svar på om dette innvilges, det håper vi selvfølgelig!
En viktig del av denne planleggingen er hvordan bedriftskvelden skal promoteres. Her har jeg og Sofie laget en plan om hvordan vi på best mulig måte kan nå ut til flest interesserte studenter. En del av planen er å gå inn i relevante forelesninger på UiB og HVL og dele informasjon og invitere til bedriftskvelden. Det vil bare være plass til 250 studenter, så meld deg på!
En gang i måneden har stiftelsen allmøte, her er alle undergruppene til stede. Forrige møte var som en «debrief» etter «Vi må snakke om i morgen- konferansen». Da diskuterte vi hvordan kvelden var, hva som kan forbedres og hva vi var gode på!
Tiden framover vil bestå av mye mails og telefonsamtaler til bedrifter for å få de med på bedriftskvelden. Dette er gull networking for min og Sofie sin del! Vi skal også lage programmet for kvelden helt ferdig, og starte ordentlig opp med promoteringen. Praksistiden i Om i Morgen har vært lærerik og utfordrende, men aller mest hyggelig!