Om praksisbloggen

Dette er en blogg hvor UiBs sivilingeniør-studenter i energi skal blogge om praksisoppholdet sitt.

I løpet av våren skal studentene i cirka to dager i uken være på innsiden av en bedrift eller virksomhet i Bergens-området som driver med energi.

Alle studenter som går på integrert master i energi (sivilingeniør) har praksis i studieløpet sitt. Praksisopphold er en unik måte å få kontakt med og kunnskap om arbeidslivet som venter etter studiene.
Studentene skal gjennom praksisoppholdet lære om hvordan kunnskapen deres fra skolebenken kan brukes i arbeidslivet, og forhåpentligvis skal de høste erfaringer som gjør de bevisste på egne interesser og kompetanseområder innen energifeltet.

I blogginnleggene vil studentene blant annet reflektere rundt

• Forventningene til praksis
  • Erfaringer underveis, som samarbeid, prosjektarbeid og praktiske aktiviteter
  • Hvordan arbeidsplassen er bygget opp og organisert
  • Hvordan kunnskap fra studiene kommer til nytte og kan brukes
  • Ny kunnskap som er tilegnet i praksis
  • Ny kunnskap man blir interessert i å utforske videre på universitetet

Takk til den fine Biologi-bloggen som har vært til god inspirasjon!