Terravera Foundation – Ulrik Bøyum Strand

Hei bloggen. Nye uker har gått i Terravera og arbeidet har gått videre. Jeg er inni en hektisk periode der jeg har ansvar for et eget prosjekt. Prosjektet er i en startfase og jeg får nok ikke fullført prosjektet selv før praksisperioden er over. Jeg legger allikevel mye innsats i det for å kunne overgi prosjektet med best mulig utgangspunkt. Jeg har jobbet med prosjektet i litt over en måned. Gjennom prosjektet har jeg forstått mer av hvordan stiftelsen jobber sammen med bedriften for å skape gode resultater. Jeg har fått mye bruk for energifaget fra andre semester, Energi102, livsløpsanalyse. Når jobben min er å skape modeller hjelper det veldig å ha sett på ulike livkjeder fra livsløpsanalysen.
Samtidig som jeg har mye ansvar for det ene prosjektet mitt, holder vi sammen i modelleringsteamet. Hver mandag har vi et møte for å snakke sammen om alle prosjektene som er i rundgang. Det gir en god mulighet til å se hvordan flere i stiftelsen jobber med de andre samarbeidspartnere. De gir også tips og inspirasjon til hvordan jeg selv kan jobbe bedre. Jeg synes det er kjekt at vi på en måte kan jobbe i et team, av mange studenter som jobber i stiftelsen.
Jeg har lært mye fra å jobbe i Terravera. For noen uker siden var jeg i et møte med en bedrift hvor jeg skulle lede frem forslag til prosjekter. Det var en tøff rolle som jeg måtte forbrede godt, og uavhengig av resultat vokste jeg mye på dette. Jeg hadde støtte fra stiftelsen, men følte jeg var med på å representere stiftelse som jeg selvfølgelig ville gjøre på en god måte. Praksisplassen har også vist en mulig arbeidsretning som jeg kan få ved å studere sivilingeniør i energi, og jeg er positiv til denne. Fokuset det er på grønt arbeid liker jeg ekstremt godt, og er noe jeg vil jobbe med senere.
Det har vært veldig interessant å se hvordan en liten organisasjon som Terravera har jobbet seg opp i et tøft arbeidsmarked. Terravera er fortsatt i en slags «start up» og bygger seg stadig oppover. Det er kloke hoder som driver stiftelsen som jeg har fått sett i arbeid og lært av. Studentene som jobber i stiftelsen er også flinke folk som står på for å drive organisasjonen og gi muligheten for å arbeide videre.
Hele oppholdet har vært bra og blir noen tøffe siste uker med mye arbeid. Jeg er positiv til å ha arbeidet for Terravera, og håper stiftelsen fortsetter å vokse nasjonalt og internasjonalt.