Om I Morgen – Renate Skråmestø

Hei igjen søte dere!
Sist satt dere av 2. februar 2023 i kalenderen for bedriftskvelden vår i Grieghallen, og er sikkert kjempespent på å høre hva og hvordan Ingvild og jeg som praksisstudenter skal stelle i stand denne dagen i regi av Om i Morgen.
La oss begynne med den første gladnyheten som gjør alt dette mulig. Vi har nemlig fått støtte i fra Universitetet i Bergen sitt klimafond som gir oss mer kreativ frihet og vi kan dermed invitere mange flere relevante bedrifter. Resultatet er at arrangement er GRATIS for alle påmeldte, og det vil bli servering av mat. Dette passer jo midt i blinken for sultne studenter som har brukt for mye penger på oppvarming i januar.
Alle bedriftene invitert av oss er rettet mot studenter innenfor realfag knyttet til temaene teknologi, hav og bærekraft. Så langt er vi i kontakt med mange bedrifter, og etter mange e-poster frem og tilbake har vi booket flere bedrifter som vi gleder oss masse til å dele med dere etter hvert!
Selve bedriftskvelden vil være fylt med spennende foredrag av både nyutdannede og etablerte ansatte fra utvalgte bedrifter, og resten av bedriftene vil være til stede ved stands for å mingle med dere studenter. Her kan dere få mulighet til å møte deres fremtidige arbeidsgivere og få innblikk i hvilken retning dere ønsker å gå. Kvelden skal åpne for muligheten for å se etter deltidsjobb og internships hos bedriftene, men også gi en arena for å bli kjent med andre studenter som ønsker å jobbe innen den grønne næringskjeden.
Arrangementet har foreløpig begrensede plasser på 250 studenter, så hvis dere leser dette før 2.februar 2023 er det fortsatt mulighet for at det er plass. Løp og meld dere på HER.
Frem til nå har vi hatt mange møter med avdelingen for sosiale medier hos Om i Morgen, som skal hjelpe oss med promoteringen av bedriftskvelden. Fremover har vi planlagt å stå på stand ved det matematiske-naturvitenskapelige fakultet på Universitetet i Bergen og Høgskolen på Vestlandet hvor det er flest realfagsstudenter. Vi har også produsert plakater med informasjon og QR-kode for påmelding, som vi skal henge opp rundt omkring i Bergen. I tillegg har vi publisert et facebookarrangement og vi skal ha takeover på flere instagramkontoer for å publisere masse spennende om bedriftskvelden fremover. Her er det bare å følge med!
Vi ønsker at dette arrangementet skal bli så bra som mulig. Dermed har vi vært på mange ulike arrangement for inspirasjon for bedriftskvelden, og dette inkluderer blant annet «karrieredagen» og «de grønne jobbene». Her har vi tatt med oss videre det vi synes var ekstremt bra, og prøver å styre unna de samme fellene som de andre arrangementene har gått i.
Håper å se dere på bedriftskvelden!
¡Adiós!