Greenstat, del 2

Long time, no see!

Da er det tid for siste blogginnlegg fra praksis, og jeg vil fortelle mer hva jeg har gjort siden sist gang. Ting begynner å falle på plass og gå rask fremover mot åpningen av pilotprosjektet av ladestasjonen på Straume 1.juni. Jeg har siden oppstart brukt en del tid på Excel for å lage oversikt over ulike biler sine tekniske spesifikasjoner og deres lade-informasjon. Jeg ble meget godt fornøyd med hvordan det ble til slutt og det var nyttig for selskapets del å ha en database å ta utgangspunkt fra. Videre har jeg også brukt Excel for å estimere ladeeffekt mot ladetid for elbiler. Siden jeg ikke har brukt Excel siden ungdomsskolen, så har det tatt litt tid å bli kjent verktøyet og få ting til å se oversiktlig ut. Men ble overrasket da jeg innså hvor nyttig Excel egentlig er og hvor mye det er brukt i arbeidslivet. En annen ting jeg også ha brukt tid på er jobbe med markedsføring og strategi for Greenstation. Der utarbeidet jeg et forslag med tankekart og oversikt på hvordan vi skal gå frem i markedsføringen.

.

Her kan du se på kontorplassen min og et sneak peak på excel-arket mitt 😉

Et emne som har vært veldig relevant for jobben jeg har gjort er ING101 – teknologiledelse, økonomi og nyskapning, som vi hadde i 2.semester av studieløpet. I det faget arbeidet vi mye med markedsføring og strategi, noe som jeg har hatt bruk for i praksis. I tillegg har jeg også tatt med meg en viktige egenskaper fra teamet mitt i ING101 (shoutout til Velocks <3). Det er evnen til å samarbeide og ha god kommunikasjon innad i gruppen.

Det er ikke lenge igjen av praksisen, men må bare si at dette er noe av det beste givende med studiet. Jeg føler at jeg har fått bidratt til å gjøre noe bra i selskapet, og få lov til å være en del av noe stort som det grønne skiftet. Ikke minst, arbeidserfaringen og nettverket jeg har fått knyttet er gull verdt! Det har vært en fryd å være tett innpå (men ikke for tett pga smittevern) kollegaene på kontoret. Makan til en engasjert og kunnskapsrik gjeng! Tusen takk til alle involverte 🙂

-Kelly