Om i Morgen – Sofie Sorteberg

Hei igjen alle sammen!

Siden sist jeg delte oppdateringer fra min tid som prakisstudent hos «Om i Morgen» har det ikke stått stille. Siden sist har vi jobbet hardt med bedriftkvelden som skal være 7.februar i Grieghallen. Dette er et viktig og spennende arrangement som er laget av studenter, for studenter. Dette er det perfekte møtestedet for dere og aktuelle bedrifter innenfor teknologi og energi. Vi har jobbet hardt den siste tiden for å få på plass rammene rundt, så det skal bli en lærerik og morsom kveld for dere og bedriftene!

Et av de første skrittene i planleggingen var selvfølgelig å få sikret et passende sted for arrangementet. I fjor ble bedriftkvelden avholdt i Grieghallen. Dette var suksess, så vi har booket Grieghallen også i år. Grieghallen viste seg å være det perfekte stedet for en bedriftkveld med masse stands. Det blir en god atmosfære for både bedrifter og studenter for å møte sog bygge verdifulle forbindelser.

I tillegg til å booke Grieghallen som gir oss muligheten til å huse inn en rekke bedrifter under ett tak og sørge for at studentene får maksimalt utbytte av arrangementet, har vi også måtte søke økonomisk støtte. Her har vi jobbet med en søknad til klimafondet, slik at vi skal få kunne skape den beste kvelden for dere.

Å skape en meningsfull og lærerik opplevelse for dere studentene er en av våre fremste prioriteringer denne kvelden. Dette inkluderer også selvfølgelig å sikre at bedriftene som deltar er spennende og relevante. Vi jobber med å kontakte bedrifter innenfor teknologi og energi. I år blir hovedfokuset teknologi og energi her på Vestlandet. Målet vårt er å gi studentene et bredt spekter av muligheter, fra oppstartsbedrifter til etablerte selskaper. Vi ønsker å skape broen mellom dere og bedriftene.

Når bedriftene har sagt ja til å deltsa på bedriftkvelden, begynner arbeidet med å skape en arena for verdifulle samtaler og forbindelser. Bedriftene skal sette opp stands, noen skal holde presentasjoner og vi skal sørge for at de er godt forberedt til å møte ambisiøse og nysgjerrige studenter.

Vi jobber nå med visuell profil av bedriftkvelden og å lage arrangementer og få alt det praktiske på plass før vi kan dele det med dere. Så fort dette er oppe vil jeg anbefale dere å melde dere på så fort som mulig. Det vil være begrenset med plasser, og av tidligere erfaring blir det fullt. Dette er en enestående mulighet til å knytte kontakter, utforske karrieremuligheter og kanskje til og med sikre seg en sommerjobb eller et internship.

Vi håper på å se så mange som mulig av dere der, og gleder oss til å dele kvelden med dere! Husk å følge med på sosiale medier, slik at dere får med dere så fort påmeldingen er åpen.