Eviny del 2

Når det kommer til hvordan utviklingen har vært siden forrige innlegg er det stadig nye prosjekter vi blir involvert i. Vi har blant annet bidratt i både planlegging og gjennomføring av arrangementer Eviny har hatt i det siste. Det var blant annet en bedriftspresentasjon for studenter som er med i fagutvalget for informatikk, en casekonkurranse internt hos Eviny Termo og omvisning for 60 studenter fra Energi og Miljø studiet på NTNU i Trondheim. Det er viktig for Eviny å vise seg fra sin beste side ettersom det har vært mange endringer det siste året, og at den vanlige mann i gaten ikke vet hva/hvem Eviny faktisk er. Derfor har det vært interessant å se hvordan Eviny faktisk jobber med denne problemstillingen og hva de gjør. I tillegg til dette har vi vært involvert i prosjekter som omhandler CRM (Customer Relation Management), markedsføringsmateriale og rapportskriving. Disse prosjektene har vært for forskjellige avdelinger innen innovasjon og utvikling. Ettersom vi jobber mye på tvers av avdelingene får vi god innsikt i hva som rører seg, og hvor godt det fungerer å ha et tett samarbeid på tvers av avdelingene.

I forhold til utviklingen vår de siste månedene har vi nå fått enda bedre oversikt over hvordan ting fungerer her og vi vet hvem vi skal kontakte når vi trenger innspill til forskjellige ting. Dette er veldig gunstig når vi jobber med prosjekter på tvers av avdelingene slik at ting blir så effektivt som mulig. Grunnen til at vi får god innsikt er at det oppmuntres til kontinuerlig delingskultur fra de ulike avdelingene. Det blir holdt lunsjmøter hvor avdelingene presenterer sine prosjekter og hvordan det går. I tillegg har det også blitt presentert strategier fra ulike avdelinger. Dette fører til at alle har en felles forståelse av hva som rører seg, og det senker igjen terskelen til å initiere til samarbeid mellom avdelingene. Vi har også lært oss forskjellige verktøy som blir brukt her, noe som gjør at arbeidet vårt blir bedre.

Fra vi startet har vi snart 200 arbeidstimer for Eviny og det har vært fint å oppleve hvordan bedriften tar imot nye ansatte, og hvordan oppfølgingen og inkluderingen er i praksis. Jeg føler dette er noe vi hører mye om ved forskjellige bedriftspresentasjoner, altså at det er et godt miljø og at alle blir tatt godt imot. Derfor har det vært fint å oppleve dette selv, og gjennom disse 200 timene har vi alltid hatt noen vi kunne sparre med for at både vi og bedriften fikk mest mulig ut av arbeidet vårt. Vi har også fått være med på gjennomgang av mål for avdelingen for innovasjon. Dette var svært interessant ettersom vi fikk et innblikk i hvordan en avdeling ledes og hvordan strategien settes med tilhørende KPIer. I tillegg har det blitt holdt fellesmøter på tvers av avdelingene hvor det blir gjennomgått diverse temaer. Jeg har virkelig fått innblikk i hvordan et konsern struktureres og hvor viktig delingskulturen er for at alle avdelinger skal kunne yte maksimalt og få mest mulig ut av sine ansatte.