Hei igjen!
Jeg og Renate er godt i gang med planleggingen av bedriftskveld. Vi har booket lokale i Grieghallen, Klokkeklang den 2.februar 17.00-20.30. Meld deg gjerne på og trykk skal på arrangementet på Facebook;)
https://fb.me/e/3d1ldTHH0
Vi har hovedansvaret for arrangementet og har kommet langt i planleggingsfasen. Vi har fått spons av brødmat fra Mer Enn, som er en bedrift som lager bakverk av grønnsaker, frukt og bær som ellers ville blitt kastet. Det vil blir en lett servering under arrangementet. Videre er vi i kontakt med og fått booket bedrifter som skal holde foredrag og stå på stands. De er enda ikke annonsert, men det er svært relevante bedrifter for oss innenfor teknologi, hav og bærekraft. Bedriftene vil både ha etablerte og nyansatte fra firmaet. Det vil forhåpentligvis gjøre det enklere for oss studenter å se hva slags kompetanse og arbeidsoppgaver vi kan få når vi er ferdige. Jeg tror at bedriftskvelden blir spennende med korte foredrag om hvordan bedrifter kan bidra i veien mot det grønne skiftet, samt at det blir en fysisk møteplass mellom næringslivet og studenter.
I stiftelsen jobber man tett med alle undergruppene. Vi har hatt en del kontakt med visuell formidling for designet av arrangementet. Videre har vi og sosiale medier avdelingen lagt en plan for promotering av arrangementet. Der en del av promoteringen har vært å delta i en video på sosiale medier om det å være praksisstudent. Vi håper å nå ut til mange av realfagsstudentene som går på UiB og HVL. I tillegg har vi løpende kontakt med økonomiavdelingen for hvordan arrangementet kan bli finansiert. Vi har allerede fått midler fra klimafondet. Siden stiftelsen er drevet av studenter er det ikke for avansert til at vi kan forstå alle avdelinger.
Vi har også hatt allmøte med hele stiftelsen siden sist. Det er en gang i måneden, der vi forteller hva som skjer i stiftelsen. Sist allmøte hadde vi i tillegg et innlegg fra Tor Martin Misund fra Vestland fylkeskommune. Han fortalte om planen for Vestland frem mot 2035 innenfor fornybar energi. Det var mange gode og spennende forslag som ble lagt frem, så gjenstår det å se om de blir godkjent.
De siste dagene igjen av denne praksisperioden skal vi booke flere bedrifter til arrangementet. I tillegg skal vi lage et program for kvelden. Selv om praksisperioden går mot slutten og våres oppgave med planleggingen er i boks, så vil jeg og Renate bidra videre med gjennomføringen og promoteringen frem mot arrangementslutt. Det har vært en veldig hyggelig praksistid i OiM!